خانه / نوشته های تازه / طراحی گرافیک

طراحی گرافیک

طراحی گرافیکReviewed by مدیر on Oct 20Rating:

یک پروژه طراحی گرافیک معمولاً به چهار بخش اصلی تقسیم می شود.

 

1. مطالعه و تحقیق:
این مرحله قبل از شروع به کار است که در آن، بازار هدف و فعالیت های انجام شده توسط همکاران و رقبا – داخلی و خارجی – در این حیطه با دقت مطالعه می شود و نقاط قوت و ضعف آنها ارزیابی می شود. اجرای این مرحله برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه لازم است.

2. ایده:
پس از مطالعه دقیق سوابق تبلیغاتی در حوزه ی کاری پروژه و تکیه بر چهارچوب درخواست کارفرما، جلسات ایده پردازی برگزار می شود که در طی آنها ایده کلی پروژه – که می تواند «نحوه برخورد بصری با پروژه»، «قطع کار» و یا «ساختار اولیه وبسایت» باشد – ساخته و پرداخته می شود.

3. اجرا:
پس از شکل گیری ساختار یک پروژه در مرحله ایده پردازی، در این مرحله پروژه ماهیت بصری پیدا می کند و پس از پرداخت های تکنیکی -که با ابزارهایی چون اسـکیس های دستی و نرم افزارهایی چون photoshop, adobe illustrator و fireworks انجام می گیرد- پروژه گرافیکی نهایی می شود.

4. آماده سازی:
پس از نهایی شدن طراحی پروژه برای ورود به مرحله چاپ نیاز به پردازش دارد که شامل فرم بندی و … می شود. این مرحله به علت وجود ظرافت های صنعت چاپ، باید بطور مشترک توسط متخصص چاپ و طراح گرافیک انجام گیرد.

از جمله پروژه های قابل انجام در حوضه طراحی گرافیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی لوگو و لوگو تایپ
  • طراحی اوراق اداری ( سربرگ، پاکت، پاکت cd، کارت ویزیت، فاکتور و …)
  • طراحی بروشور و کاتالوگ
  • طراحی پوستر
  • طراحی بَنِر، استند، ساین بُرد و لایت پُست
  • طراحی تیغ و بسته بندی
  • طراحی جلد آثار فرهنگی ( کتاب، آلبوم موسیقی، …)
  • طراحی سررسید و تقویم
  • طراحی آگهی ( روزنامه، مجله و …)
  • صفحه بندی
  • طراحی تم گرافیکی وبسایت
  • طراحی تم گرافیکی نرم افزار و مولتی مدیا
عضویت در کانال تلگرام